خاتمیVS میرحسین

¦




این روزها همه جا بحث، بحث خاتمی است( البته بعد از بحث شیرین متلاشی شدن صورت کودکان فلسطینی که سر سفره غذا هم به لطف صدا و سیما رهایمان نمی کند).همه از آمدن خاتمی می گویند و خودش هم بی تمایل نشان نمیدهد. البته در این که خاتمی چهره محبوبی در ایران است شک و بحثی نیست، رای آوردن خاتمی هم (به شرط برگزاری انتخابات سالم)محتمل به نظر میرسد اما در این گیر و دار چند نکته ای هست که جلب نظر می کند:
۱-آیا خاتمی تائید صلاحیت خواهد شد؟( به خاتمی انگ دست دادن با زنان نامحرم بیگانه خورده و این انگ به این راحتی ها از دست شورای نگهبان در نمی رود،البته بلوای بعد از رد صلاحیت احتمالی کسی که ۲۰ میلیون رای آورده را هم نمی شود دور از نظر داشت.)
۲-چرا خاتمی انقدر بی پروا شده؟( شرکت در جلسه های دانشجویی، متهم کردن بی پرده دولت فعلی آن هم با علم به این موضوع که رهبری بر این دولت نظر دارند، تقدیر از شاعر شعری که به کل، دولت نهم را زیر سئوال برده و...) آن هم خاتمی که همیشه به اخذ مواضع انفعالی مشهور بوده ( بارها گفته ام که بزرگترین هنر خاتمی و علت محبوبیتش این بود که در شرایطی که ایران نیاز به یک انسان منفعل آرام داشت، او یک انسان منفعل آرام بود.)
۳-بزرگان دیگر اصلاحات با خاتمی ائتلاف میکنند؟ آن هم درست موقعی که میرحسین موسوی(قهرمان اقتصادی دوران جنگ در ذهن مردم) هم پا به عرصه گذاشته؟ و اگر با خاتمی ائتلاف کنند خاتمی با میرحسین چه خواهد کرد؟ ائتلاف، مبارزه یا تقسیم قدرت؟

0 comments: