همشهریانه

¦

این همشهری هم گهگاهی از دستش در می رود و با حال می شود؛ نمونش همین امروز. در حال تورق ملوکانه صبحگاهی به کاغذ اخبار مملکتی بودیم که 5 نکته جالب انگیز جلب نظر کردند:
1-آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه دیروز اعلام کردند که "اگر اسرائیل با تانکهایش وارد غزه شود، فلسطینیها با استفاده از سلاحهایشان که در گذشته در اختیار نداشتند آنها را شکار میکنند."
2-سازمان محیط زیست اعلام کرد که خودرو محیر العقول کاملا ملّی ارزان قیمت دارای استاندارد یورو 3،استاندارد زیست محیطی ندارد.( یعنی فعلا فقط به همان دردی می خورد که رئیس جمهور محبوب انجام داد یعنی "یادگاری نوشتن")
3-در پایین صفحه ورزشی تراکت "کنفرانس بین المللی مدیریت ارتباطات فراگیر و روشهای مدرن فروش" به چشم می خورد که یکی از شش سخنران آن دکتر حسین الهی قمشه ای است ، البته از نظر من حضور و سخنرانی استاد در چنین جلسه ای نه تنها اشکال ندارد که جالب نیز هست ولی خیلی دلم می خواهد از محور سخنرانی ایشان در این جلسه مطّلع شوم.
4-تیتر صفحه سفر و طبیعت برایم جالب و عجیب است: "مهندسی ژنتیک و استفاده از محصولات تراریخته ، هم ضرورت هم انتخاب". خداییش نفهمیدم" تراریخته" یعنی چی، دوستان دیپلم به بالا کمک بفرمایند.
5-در همان صفحه سفر و طبیعت، در ستون " گذر"در مورد چاههای حفر شده در تخت جمشید مطلبی نوشته شده است. که البته متن مطلب چندان مهم نیست امّا هر بار که نام تخت جمشید ذکر گردیده در پرانتز کلمه "پارسه" به چشم می خورد. خوب لابد تخت جمشید هم دیگر نباید تخت جمشید باشد . (البته واژه پرسپولیس را بسیار به عنوان این معادل شنیده ایم که بر آن خرده ای نیست و تمام جهان هم تخت جمشید را به این نام می شناسند.)

0 comments: